sâmbătă, 2 februarie 2008

Nokia la Cluj, Samsung la Oradea


Dupa ce acum cateva zile se lansa primiul telefon facut de Nokia in Romania, azi aflam ca Hanil Electronics va deschide in Romania prima fabrica de monitoare Samsung de la noi.
Zona vizata de catre corporatia coreana este Oradea. Acesti urmeaza sa construiasca un parc industrial in care vor fi aduse si alte doua compani Koam şi Dong Yang, companii ce produc componente pentru monitoare.
Suma investita va fi de aproximativ de 40 de milioane de euro, astfel se vor creea in jur de 3000 de locuri de munca, iar compania declara ca pana in 2011 vor produce in jur de 8 milioane de unitati pe an.
Surse ziare.ro, zf.ro
Pentru cei care nu stiu iata un scurt istoric al companiei.
In luna Decembrie 1986 se infiinteaza HANIL Electronics iar in 1987 este inregistrata drept "supllier Home Appliance Division of Samsung Electronics".
In 1992 incepe sa produca pentru IBM rezistente bobinate de putere (sper ca traducerea sa fie corecta)
A doua jumatate a anilor '90mai exact anii 1996, 1997, 1998 si 1999 compania se extinde in Malaesia, USA, Mexic, Hong Kong si China
In 2007 se deschide filiala din Romania.
Istoria completa a HANIL Electronics CO. LTD

La cum reactioneaza romanii nostrii o sa cera in scurt timp magazinelor produse fabricate in China si se vor feri de cele facute la noi...

Valul de scumpiri continua-azi Metrorex



Incepand cu data de 5 Februarie Metrorex anunta ca va majora preturile 8,75% pentru a acoperi inflatia din periada octombrie 2006 - decembrie 2007.
Sursa HotNews.
Biletele de tramvai s-au scumpit, CFR -ul se va scumpi si el daca mai fac mult greva angajatii asa ca ne ramane ori sa ne luam trotinete, ori cu un efort financiar, o masina cu propulsie umana de care ne spune Sorin.

vineri, 1 februarie 2008

Microsoft pregateste atacul asupra Google

Dupa ce actiunile Yahoo au scazut cu 17% in ultimile doua luni, primind o oferta de cumparare de la Microsoft au cunoscut un reviriment de pana la 53%.
Yahoo trecand printr-o perioada mai dificila a facut ca Microrosoft sa refaca o mai veche oferta de achizitionare, ofertand 44,6 miliarde de dolari.
Stirea completa pe Money Chanel.
Se pare ca si de acesta data i s-a refuzat oferta dar cine stie cat va mai rezista?
Lupta intre Google si Microsoft s-a ascutit se pare pe spatele "micutului" Yahoo.
Sunt foarte curios ce va face Microsoft in momentul in care Google se va lansa cu un sistem de operare pe piata?!

O stire de ultima ora - Greva spontana la CFR

Sorin ne anunta ca CFR - ul a intrat in greva, asa ca luati-va trotinete...

"Greva sindicalistilor CFR este ilegala, a raspuns, joi, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, dupa ce liderii sindicatelor CFR au amenintat cu greva daca nu li se vor majora salariile.

Ministrul Transporturilor a adaugat ca cei care vor intrerupe lucrul vineri, incepand cu ora 7:00, asa cum au amenintat sindicalistii, vor fi sanctionati.

"Fac apel la liderii de sindicat se revina in cadrul legal si sa nu se implice in actiunile de proteste pentru care nu exista baza legala. Sa ne intoarcem la ceea ce se intampla"

joi, 31 ianuarie 2008

Clientul roman mai bun sau mai rau decat cel occidental?

Titlul suna serios?! Nu asta intentioneaza acest post ci tocmai dimpotriva.
Am citit la The FUA un super post, o lista intreaga de fragmente de discutie dintre clienti si operatori ai departamentelor de customer service.
Am mai vazut asa ceva acum cativa ani facand rost de discutii dintre clienti si operatorii *222 ai fostului Connex.
Desigur am vazut si auzit si tampenii spuse de operatori dar nu acesta este subiectul acestui post
In continuare o sa va fac o selectie cu cele pe care eu le-am considerat mai interesante. Nu stiu cat sunt de reale dar cu siguranta sunt haioase. Pentru cine vrea sa citeasca intregul post sa acceseze acesta adresa.

Enjoy!!!!

"Client : Doamna nu merge cablu
Operator: Este avarie in zona dvoastra si se va rezolva cat se poate de repede
Client : Dupa ce ca va platesc abonamentul la cablu, inainte, ca la curve, tot nu merge?! Da’ ce dom’le, vrei sa vina barbatu meu acasa sa vada ca nu se poate uita la meci si sa ma futa in gura??
-------------------
Client: D-soara, imi apare un omuletul care imi spune sa intru in hubul lui si eu nu vreau. Cum sa fac sa scap de el?
Operator: Inchideti fereastra respectiva, apasand pe x-ul din dreapta, sus!
Client: Crezi ca-i prost sa diapara?
Operator: Nu stiu, dar ar trebui
Client: Nu vrea sa inteleaga ca nu vreau sa intru in hubul lui
-----------------
Client: Stii romaneste?
Operator: Da, spuneti cu ce va pot ajuta
Client: Noteaza (Clientul comunica numele si adresa) si acum spune-mi de ce nu am primit si eu telefon mobil?
Operator: O sa primiti in zilele urmatoare
Client: Ce vorbesti, tu auzi ce vorbesti?
Operator: Bineinteles, d-voastra nu ma auziti?
Client: Eu am filmat video pe blonda aia de jos, de la voi, de la sediul central…maimuta a chemat un tigan..cica bodyguardul, sa ma dea afara…si am plecat, dar am filmat tot
Operator: Cu alte informatii va mai pot ajuta?
Client: Tu stii romaneste?
Operator: Da, bineinteles….
Client: Nu cred…imi dai informatii extrapolare si sa vezi ca peste ceva vreme m-am intalnit cu tiganul ala in 102 si a venit la mine si mi-a zis sa-mi amintesc ca el mi-a zis atunci ca ne mai vedem si
uite ca ne vedem insa eu i-am spus ca nu-mi pasa…ce daca ne mai vedem…cine e el, imparatul tiganilor?!! Tu stii romaneste?
Operator: Da, bineinteles! Dar cu ce alte informatii referitoare la serviciile noastre, va mai pot ajuta?
Client: Sa nu ma mai domnesti atat, ca nu te vezi…tu habar nu ai de ce zice Germania despre Romania…
Operator: Ma simt nevoita sa inchei acest apel!
Client: O sa vezi si tu pe dracu!!
----------------------------
Operator: Acum ma auziti cu ecou ?
Client: Pai acum nu vorbesc cu nimeni
Operator: Pai vorbiti cu mine
Client: Aaaaa… da !?
---------------------------
Operator: Pe ce nume este contractul?
Client: Popescu Gigel
Operator: D-voastra sunteti dl Popescu?
Client: Da, de ce? Ma cunoasteti?
--------------------------
Operator: Buna ziua, bine ati venit la…
Client: Buna ziua, tocmai am fost instalata acum cateva minute pe fibra si mi s-a dat un telefon de catre dvs. Am o problema, telefonul este alb iar culoare camerei la fetita mea este galben cu rosu si daca imi puteti da unul care sa aiba una din cele doua culori… sau macar unul pe negru.
-
Operator: Buna ziua, bine ati venit la…
Client: Nu merge cablu’
Operator: Imi puteti spune va rog si cum va numiti?
Client: Sunt prea nervoasa cum sa-mi aduc aminte
Operator: Totusi, spuneti-mi va rog ca sa pot verifica exact
Client: Bine…stai sa ma uit
----------------------------

Operator: Buna seara, bine ati venit la…
Client: Buna seara! As dori ca maine dimineata sa ma sune cineva de la dumneavostra, ca sa ma trezesc…
-------------------------


Client: Nu am semnal la televizor
Operator: Puteti verifica acum ?
Client: Nu am nici curent, va rog sa remediati situatia
Operator: Va rog sa luati legatura cu cei de la Electrica pt aceasta situatie
Client: Sunteti pe mana cu cei de la electrica…
-------------------------
Operator: Buna ziua, bine ati venit la…
Clienta, cu o voce disperata: Dom’le, m-a sunat vecinu si acum imi apare numarul lui de telefon pe ecran…Cum fac sa il sterg?
Operator: Pai este normal sa va apara….
Clienta: Pai da dar tre sa vina barbatul meu si nu vreau sa il vada…cum fac dom’le sa il sterg ?
Operator: Aveti un buton cu IN …
Clienta, plangand: Nu e dom’le si tre sa vina barbatul meu…cum il sterg? Dom’le eu il iau si dau cu el de perete…..
-------------------------
Client: Nu-mi mai merge telefonul
Operator: Nu aveti ton?
Client: Da, dar stiti mi-a iesit mufa din telefon
Operator: Pai incercati sa o introduceti la loc
Client: Nu ca mi-e frica
--------------------------
Client: Dom’le, ce facem dom’le? Am dat banii degeaba pe cartela asta?!
Operator: Spuneti-mi va rog ce s-a intamplat…
Client : Ce dom’le ca io formez nr asta al vostru si vreau sa vorbesc in Spania si duduia aia imi zice ca pentru limba romana sa apas 1 si pentru limba engleza sa apas 2!!!
Operator: Da, e OK…
Client : Si repeta in continuu, ca eu nu apas nimic, v-am spus ca vreau sa vorbesc in Spania, deci mi se pare logic sa intelegeti ca eu vorbesc in spaniola! Eu cum fac acum, imi dati banii inapoi???
--------------------------

Client: Dom’le, nu merge urlucu !!
Operator: Poftim!?
Client: Dom’le nu mai merge urlucu, vreau sa trimit mail si nu merge!! Ce are?
Operator: Folositi un client de mail, outlook expres…
Clientul: Da dom’le da, urluc asea! "








Ce face o pisica de foame

Cea mai tare pisica ever, urmariti-o merita!!!

marți, 29 ianuarie 2008

I Am Legend - un film mediocru



Am apucat sa vad si eu un film de a carui reclama m-am lovit pestet tot I Am Legend.
Citind titlul, opinia mea vis a vis de interpretare si story este evidenta dar sa o explic putin.
Relizarea nu este nici pe departe una reusita, nu sunt scenograf dar o turma de capre si trei lei in tot orasul si aparand in doar o scena mi s-a parut aiurea iar monstrii.. sa spunem doar ca aratau mai bine cei din Stapanul Inelelor.

Ideea nu este nici pe departe originala, iar o punere in scena i-a reusit mult mai bine lui Danny Boyle in 28 Days Later. Acesta chiar a fost un film bun si asta o spun fara a fi un fan al genului dar parea veridic, povestea avea inceput si sfarsit, iar cei "infectati nu erau "desenati cu stanga".
Si dupa ce I Am Legend are toate lipsurile de mai sus, nici macar finalul nu mai este tipic american, baiatul nu ramane cu fata ba chiar moare int-un mod stupid, nu salveaza omenirea intr-un mod evident (vezi Apocalypse cu Bruce Willis) pe scurt, paf. Celor pasionati de acest gen de filme le recomand cu caldura 28 Days Later, daca nu l-ati vazut merita sa il cautati.

luni, 28 ianuarie 2008

Fantomele internetului .ro

Azi in jur de ora 5 primesc un link de la colegii de la marketing " bai uite ce trafic au astia?!".
Cine, ce , cum , unde, dau si ma uit... pe locul 9 azi in trafic la categoria comert electronic, trona un site nou nout ( asa de nou ca este inca in constructie) pe nume buyfast.ro.
Ca a ajuns un magazin le acel loc nu ar fi iesit din comun dar acesta petrecandu-se practic peste noapte si siteul fiind inca in constructie ceva clar nu este ok.
Desigur sunt doar cateva variante:
1. ca ar fi cumparat acea pozitie, dar asta ar fi deplasat pentru ca lumea urmareste ce se intampla acolo si ca te ridici de pe 500 de 200 este cum este ,dar sa fii direct in primele 10...bate la ochi
Asta doar in cazul in care in spatele magazinului nu sta un maestru ai loviturilor de imagine, si ca pe modelul Hustler, sa isi inceapa cariera cu un scandal, astfel aflandu-se de numele lui mult mai mult decat daca ar fi cumparat reclama;
2. S-a produs o eroare.

In amandoua cazurile cei de la netBridge nu au scuza, unu ca nu se sesizeaza nimeni cand se produc asemenea erori, doi ca fac comert cu locurile din trafic.
Sunt curios daca domnul Siminel Andrei, General Manager al New Century Holding Advisors, are idee de micile jumbuslucuri ce i se petrec in "curte".

Cat despre "magazinul " in cauza... macar schimbati grafica daca sunteti hotarati sa ajungeti intre primele 4 magazine online din tara... de restul nu mai are rost sa discutam.


Quality Innovation Speed Driving Achievements a.k.a. - QISDA

Citeam la Saddler ca Benq isi va schimba numele. Asta nu ar fi ceva iesit din comun dar noul brand, cel putin in limba romana suna stupid: Qisda.
Abrevierea reprezinta Quality Innovation Speed Driving Achievements. sincer sper sa renunte la nume. pe langa ca este stupid, chiar ar fi aiurea sa ai produse in casa, la birou pe care sa scrie Qisda.
Pe langa calitatea , cel putin indoielnica a produselor Benq numele asta ar fi tot ce iar mai trebui ca impreuna sa creeze un adevarat univers IT.

duminică, 27 ianuarie 2008

Respectul fata de client - romanii inca au de invatat

Citeam acum cateva zile aici despre cum Coca Cola stie sa isi respecte clientii si chiar ca exista posibilitatea de a-ti recupera sticlele de cola pe care automatele refuza cu incapatanare sa le dea chiar daca ai platit.
O experienta asemanatoare am avut eu la sfarsitul anului trecut cu Honda Trading, reprezentanta Honda pentru Romania, cand mi-am achizitionat un Jazz , de care sunt foarte madru :D.
Era atunci in promotie un pachet de revizii , oferite gratuit de catre acestia . Foile care atestau acest lucru nu le primeai de la dealer la memomentul ridicarii masinii ci au venit ulterior , prin curierat rapid.
Cate telefoane si mailuri de confirmare de primire, cu intrebari daca am fost multumit de masina, de serviciile dealer-ului, daca documentatia este in regula, sondaj venit pe mail cu privire la servicii si care ulterior (am raspuns la chestionar) mi-a adus si un mic cadou ( un breloc adus tot prin curierat rapid , apropos toate acestea au fost cu plata la expeditor), nu am primit de la nici o firma caruia i-am fost client si nici nu am auzit sa faca asa vre-un alt importator auto de exemplu.

Concluzia la toata tarasenia?
Companiile ce vin de afara au o alta optica, total diferita fata de ce inseamna ati respecta promisiunile fata de clienti si cum sa faci sa ii tii aproape.
In momentul asta la noi am vazut doar la cateva magazine online, partial la RDS... si cam atat .
Dar sa nu fim tristi exista posibilitatea sa se schimbe lucrurile si la noi, vezi cazurile de mai sus.