duminică, 27 ianuarie 2008

Respectul fata de client - romanii inca au de invatat

Citeam acum cateva zile aici despre cum Coca Cola stie sa isi respecte clientii si chiar ca exista posibilitatea de a-ti recupera sticlele de cola pe care automatele refuza cu incapatanare sa le dea chiar daca ai platit.
O experienta asemanatoare am avut eu la sfarsitul anului trecut cu Honda Trading, reprezentanta Honda pentru Romania, cand mi-am achizitionat un Jazz , de care sunt foarte madru :D.
Era atunci in promotie un pachet de revizii , oferite gratuit de catre acestia . Foile care atestau acest lucru nu le primeai de la dealer la memomentul ridicarii masinii ci au venit ulterior , prin curierat rapid.
Cate telefoane si mailuri de confirmare de primire, cu intrebari daca am fost multumit de masina, de serviciile dealer-ului, daca documentatia este in regula, sondaj venit pe mail cu privire la servicii si care ulterior (am raspuns la chestionar) mi-a adus si un mic cadou ( un breloc adus tot prin curierat rapid , apropos toate acestea au fost cu plata la expeditor), nu am primit de la nici o firma caruia i-am fost client si nici nu am auzit sa faca asa vre-un alt importator auto de exemplu.

Concluzia la toata tarasenia?
Companiile ce vin de afara au o alta optica, total diferita fata de ce inseamna ati respecta promisiunile fata de clienti si cum sa faci sa ii tii aproape.
In momentul asta la noi am vazut doar la cateva magazine online, partial la RDS... si cam atat .
Dar sa nu fim tristi exista posibilitatea sa se schimbe lucrurile si la noi, vezi cazurile de mai sus.

2 comentarii:

Unknown spunea...

Dupa cum stii...la noi in Romania....firmele nu-si respecta angajatii...dar sa mai respecte clientela. cati oameni nu cauta sa se imbogateasca repede, fara macar sa se gandeasca la oamenii din jur? Sunt foarte multi acestia. Sunt multi care fac o firma....o aduc pe profit..apoi o mulg de bani si o baga in faliment. Asta se intampla cand nu stii sa respecti angajatul, clientul si te intereseaza doar banul.

Anonim spunea...

Mai e o problema George. Din punctul meu de vedere, intalnim 2 cazuri la firmele straine care vin in Romania, dar mai intai trebuie sa plecam de la premisa ca aceste firme, chiar vor sa faca treaba in tara la noi. Deci:
1. Firme care isi respecta angajatii si clientii, pun accent pe calitatea angajatilor, pe formarea unei echipe si de aceea angajeaza personal calificat si competent pe care il plateste bine (pentru Romania) si stie sa-l motiveze (la realizari) dar si sa-l penalizeze (la esecuri). Aceste firme aduc in tara filosofia de afara, cea orientata spre client si calitate. Din aceasta categorie fac parte si firmele enumerate de tine.
2. Firme care platesc prost angajatii, si unicul lor scop este sa aiba cheltuieli cat mai mici cu salariile, nu-i intereseaza catusi de putin competenta angajatilor, felul in care acestia se poarta, cu atat mai putin formarea unei echipe. Unicul scop al acestor firme este profitul, nu conteaza ca schimba de zeci de mi de ori personalul, sau ca au preturi mari sau servicii de 2 lei. Si de multe ori esti obligat sa le folosesti serviciile, pentru ca nu ai alta varianta. Am un exemplu elocvent in aceasta categorie : UPC