sâmbătă, 8 martie 2008

Mitsubishi vrea sa fabrice piese in Romania


Economia nu sta tocmai pe roze, dar se pare ca marii investitori nu au uitat de noi si studiaza piata.
Dupa Nokia, Samsung, Ford, acum producatorul de masini Mitsubishi pare intersat de Romania pentru a face o fabrica de piese.
Nu va fi o fabrica de automobile, ci doar de piese, spun sursele citate.
Sursa Hotnews.
Desigur, asteptam si alti producatori, dar sunt curios daca se va face rabat sau nu de la calitate.
Se stie ca ce masini se fac in Turcia, de exemplu, sunt mai proaste decat cele facute in alte tari; daca gresesc, va rog sa ma corectati.
Sincer, sper sa demareze lucrarile si sa ajungem sa producem inclusiv automobile Mitsubishi poate asa apuc sa imi iau si eu un Mitsubishi Lancer :D.

joi, 6 martie 2008

miercuri, 5 martie 2008

S-a adoptat votul uninominal


Dupa indelungi discutii televizate, in presa scrisa, teorii pro si contra plus un referendum, avem vot uninominal .
Evident PRM-ul a anuntat ca va ataca noua lege la Curtea Constitutionala.
Pentru cei ce doresc detalii despre votul uninominal:
"Potrivit noilor prevederi, pentru organizarea alegerilor se vor constitui circumscripţii electorale la nivelul celor 41 de judeţe, o circumscripţie în Bucureşti şi una în străinătate. În cadrul fiecăreia din cele 43 de circumscripţii electorale se vor constitui colegii uninominale stabilite prin hotărâre de Guvern, pe baza normei de reprezentare, respectiv un deputat la 70.000 de locuitori şi un senator la 160.000 de locuitori. Alegătorul va trebui să pună ştampila pe un singur candidat şi în cadrul unui colegiu va fi ales un singur candidat. După ce vor fi declaraţi câştigători cei aflaţi pe prima poziţie, restul mandatelor se vor redistribui proporţional cu procentele obţinute de fiecare partid sau alianţă."
Sursa InfoPortal/Jurnalul National .
Desigur ne dorim cu totii, ca in urma votului uninominal sa avem un parlament cu omeni care chiar fac politica si legi si se implica, nu doar dorm pe scaunele.
Ne dorim sa nu mai avem prosti, nebuni, oameni interesati, mafioti si cripto comunisti.
Eu unul nu cred ca se va schimba ceva , atat timp cat pe listele ce va urma sa le votam se vor gasi aceeasi oameni , pe care ii avem si acum, chiar daca nu stim cum ii cheama.
Responzabilizarea acestora tocmai prin faptul ca nu sunt ascunsi pe o lista , nu este un subiect interesant pentru romani , in general, lozinca "cel mai bine se copiaza in prima banca" fiind stiuta si aplicata de majoritatea.
Dar despre cum suntem noi si ca pana la urma avem ceea ce meritam, intr-un post viitor.

marți, 4 martie 2008

Dacia Sandero - o alta "dacie"?




Din momentul in care s-a semnat cu Renault, stam o tara intreaga cu dintii la gard sa vedem ce minunatie va aparea.
Pana acum modificari au fost si unitati s-au vandut destule, dar Logan-ul nu a fost tocmai ce ne asteptam si nici pe departe o lovitura de piata. Ba chiar, pentru a produce Logan-ul, s-a renuntat la Solenza, un model foarte fiabil si care se vindea foasrte bine.
Acum nu are rost sa fim chiar carcotasi , masina mai mare si mei ieftina si
noua pe deasupra, la pretul la care este Logan-ul nu gasesti. Evident calitatea este mai pe planul doi. O data ca tot dacie ramane si doi se pare ca masinile lui Renault nu sunt chiar de top.

Acum la Salonul Auto International de la Frankfurt s-a lansat Renault Sandero.
Modelul urmeaza sa fie produs in Romania sub brand Dacia, si va fi comercializat la noi anul viitor.

Oficialii companiei franceze au declarat ca acest model se adreseaza unui alt

segment de piata , decat loganul, si mai exact celor tineri.
Daca acest model va fi pana la urma ce speram, adica o masina pe care te poti baza si nu doar o "dacie" ramane sa vedem.


DETALII TEHNICE

Hatchback, 5 usi

Lungime: 4,02 metri
Transmisie: cutie manuala cu cinci trepte de viteza
Capacitatea portbagajului: 320 de litri
Motorizari: benzina, diesel in Argentina si „flexfuel” (biocarburant) in Brazilia
Motor: 1,6 litri
Sistem de franare: ABS Bosch 8.0
Garantie: 3 aniDetalii tehnice Logan


Berlina, 4 usi

Lungime: 4,25 metri
Transmisie: cutie manuala cu cinci trepte de viteza
Capacitatea portbagajului: 520 de litri
Motorizari: benzina, diesel
Motor: 1,4 litri, 1,5 litri, 1,6 litri
Sistem de franare: ABS Bosch 8.0
Garantie: 18 luni

Campania pentru primarii a inceput!



Azi o sa va vorbesc despre sectorul 4.
Un sector maricel in sudul Bucurestiului cu foarte mult potential.
Potential o avea, dar administratie nu sau, mai exact, ce are acum sub denumirea de administratie este atat de proasta, incat rar vezi.

Pana acum 1 an, nu vedeai picior de drumar sau muncitor de la ADP pe strazi. Ici-colo cate o lucrare inceputa si care trena luni de zile, un asa-zis pasaj pietonal la City Mall, dar care, in afara de a incurca circulatia, nu pare sa fi facut altceva.
Dar de la inceputul anului, edilii sectorului au devenit foarte interesati de soarta sectorului.
Am primit pana si o brosura … mai exact carticica, in care erau expuse planurile de reamenajare si sistematizare a sectorului. Pentru cei interesati, pe ultima coperta scria ca publicarea nu se facuse din bani publici.

Si printre multele lucrari finalizate sau in curs se afla si Str. Secuilor , strada pe care am placerea sa locuiesc.
La aceasta, era notata ca fusese reabilitata partial in toamna anului 2007. Corect pana aici, ce nu scria in foile acelea era ca strada, dupa ce s-au terminat lucrarile, la doua saptamani, incepuse deja sa crape.
Acum, dupa o iarna cu precipitatii, evident, ca strada arata ca dupa razboi, parand ca pe acolo nu a trecut niciodata cineva sa toarne asfalt.
Dar acum ce sa faci, arhitectii sectorului vot totusi sa isi lase amprenta, asa ca au dat-o dracu de strada si le-a picat pe doua spatii din jurul blocurilor: unul cu pomi si unul mai golas , dar pe care erau plantati cativa lastari. Si le-au aranjat de le-au facut gramada: au facut alei! Cel cu pomi avea deja, dar acum mai mare doua in plus, ingenios, nu? Iar pe cel de al doilea , in loc sa fie plantata iarba sau flori sau sa mai faca 10 locuri de parcare, ca doar mai era nevoie………….. acum este acoperit aproape in totalitate cu “piscoturi”… m-am crucit.
Pomi aici nu sunt asa ca si daca pun banci este inutil, vara nu o sa stai acolo doar doar te loveste insolatia, cat despre gustul artistic chiar nu este de vorbit.
In tot acest timp, unul din zonele care chiar arata a parculet are un tobogan si 4 banci rupte plus doar doua alei lungi si pline de pamant.

Asadar, acum avem o strada plina de gropi, cu pamant si praf de la lucrarile de amenajare, dar cu trei alei nou-noute, gata sa asigure succesul pentru o noua candidatura a Domnului Inimaroiu!